Klubbmästerskap 2019

Klubbmästerskapet 2019 går i fyra etapper. Första etappen tävlar vi med digitala bilder, andra etappen med påsiktsbilder men i två klasser, färg och monokrom. Den tredje etappen blir en kollektionstävling i två klasser, påsikts och digitala bilder. Den fjärde etappen gäller digitala bilder med tema.

Temat för den fjärde etappen 2019 beslutades på årsmötet bli Rost

Det delas ut poäng i varje etapp och den som har samlat mest poäng efter den fjärde etappen koras till klubbmästare för 2019.

Mer om poängutdelningen i tävlingsreglerna.

Kalender

1:a etappen digitala bilder:                       Inlämning månadsmötet i februari, redovisning på marsmötet.

2:a etappen påsiktsbilder:                        Inlämning månadsmötet i april, redovisning på majmötet.

3:e etappen kollektion digital och påsikt:   Inlämning månadsmötet i september redovisning på oktobermötet.

4:e etappen digitala bilder med tema:       Inlämning månadsmötet i oktober, redovisning på novembermötet

Den fjärde deltävlingen med digitala bilder har temat:

Rost

Domaren för etapp 3, Natalie Salomons, valde att kommentera alla kollektionerna men också en, ibland två, enstaka bilder ur varje kollektion. Vi visar därför alla inlämnade kollektioner för etapp 3. De som är utvalda som domarens favoriter och belönas med extra poäng är markerade med en prisrosett.

Vi visar också de enstaka bilderna som har fått kommentarer av domaren i ett separat galleri.

Domarens kommentarer kollektioner digitala bilder

Domarens kommentarer kollektioner påsiktsbilder

Domarens kommentarer enstaka bilder