Klubbmästerskap 2021

Med anledning av den pågående Covid19 pandemin har styrelsen beslutat att göra ändringar i tävlingsprogrammet även för 2021.

Vi tar borta alla klasser med påsiktsbilder och tävlar med enbart med digitala bilder. Notera att ändringen är tillfällig, därför har vi inte ändrat i tävlingsreglerna som är länkat till nedan

Etapp 1: Fritt val
Etapp 2: En klass med färgbilder och en klass med monokroma bilder
Etapp 3: Kollektioner en klass med färgbilder och en klass med monokroma bilder

Etapp 4: Bilder med ett tema

Det delas ut poäng i varje etapp och den som har samlat mest poäng efter den fjärde etappen koras till klubbmästare för 2021.

Mer om poängutdelningen i tävlingsreglerna.

Kalender

1:a etappen                        Inlämning månadsmötet i februari, redovisning på marsmötet.

2:a etappen                        Inlämning 30:e april, redovisning digitalt möte

3:e etappen                        Inlämning 30:e september, redovisning enligt senare

4:e etappen                        Inlämning 31:a oktober, redovisning enligt senare

Den fjärde deltävlingen har temat:

Porträtt

Våra tävlingsregler föreskriver att digitala bilder skall ha längsta bildsidan 2000 pixlar. Formatet skall vara jpg. Bildfilens storlek ska hållas mindre än 1,5 MB. Här nedan finns en länk till en handledning om hur man anpassar storleken på digitala bilder i några olika program.

Att anpassa den digitala storleken på bilder till tävlingar

Etapp 1 Domare Fredrik Wallin.

Etapp 2 Domare Mari Vedin Laaksonen

Etapp 3 Domare Kristinehamns fotoklubb